Salarisadministratie

In de accountantspraktijk is een speciale afdeling salarisadministratie voor de verwerking van salarisstroken, het opstellen van aangiften loonheffing en de ondersteunende advisering rond de loonadministratie. Sociale en fiscale wet- en regelgeving is complex en sterk onderhevig aan verandering. Het voeren van een salarisadministratie is dan ook een veeleisend vak. Voor het berekenen van het loon is een gedegen kennis vereist van onder meer CAO’s, collectieve verzekeringen, verzuimproblematiek, arbeidsrecht en de wet op de loonbelasting.

U kunt uw salarisadministratie en aanverwante issues met een gerust hart aan Accountantspraktijk Houwaart B.V. overlaten. De medewerkers hebben de beschikking over veel vakinformatie en een goed geautomatiseerd salarisverwerkingsysteem. Maandelijks worden de personeelsmutaties door de opdrachtgever aangeleverd op de afdeling salarisadministratie. Na verwerking worden de salarisstroken uitgedraaid en kan de aangifte loonheffing, na accordering door de opdrachtgever, elektronisch worden verzonden. Jaarlijks maakt de salarisadministratie een controleberekening, die mede wordt gebruikt voor het opstellen van de jaarrekening.

Wij werken aan een portal op onze website om het aanleveren en opvragen van salarisgegevens zo gebruikersvriendelijk en veilig mogelijk te maken.

Wij kunnen u verder helpen

 

Anton Hogendoorn

Meer weten?

Wij helpen u graag! Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.